شما در این ارزشیابی دانستی های زیر را در کودک دوم ابتدایی مورد بررسی قرار می دهید .نمونه سوالات در ادامه مطلب قابل دریافت می باشند.
بر اساس ترتیب سوالات :
- شناخت ده تایی و یکی و تشخیص مرتبه ی اعداد با قرار دادن آن ها در جدول ، خواندن و نوشتن عدد به حروف و رقم .
- تشخیص تفاوت بین اعدادی که به صورت ده تایی و یکی در کنار هم قرار گرفته اند و جمع کردن آن ها به صورت ذهنی . ( اگر کودک شما در انجام دادن این تمرین دچار اشکال بود می توانید از بسته های یکی و ده تایی نی ، مکعب های کوییزنر ، چوب کبریت و … برای آموزش او بهره ببرید . ) در این تمرین کودک باید به صورت کامل با مفهوم عدد آشنایی داشته باشد .
- آشنایی با شمارش چندتاچندتای یک عدد و برای کامل کردن الگوهای عددی در این تمرین مورد نظر است .
- با توجه به آموخته های ساعت از سال قبل ، کودک در این سوال ساعت ها را به دقیقه نمیخواند و فقط به عبارت گذشته است و مانده است بسنده می کند تا در مراحل بعدی تدریس به فراگیری متون کامل خواندن ساعت بپردازد .
- نوشتن جمع و تفریق از روی شکل باید با دقت انجام بگیرد . برای نوشتن حاصل تفریق که در این تمرین آمده است کودک ابتدا کل دسته را محاسبه کرده و سپس بسته های جداشده و خط خورده را از آن کم می کند .
- مقایسه ی اعداد تمرین جالب و ساده و دوست داشتنی برای کودکان است .
- در این تمرین مسئله ای به کودک ارائه گردیده است که از که از او خواسته شده به صورت نیمه مجسم به پاسخ سوال دست یابد .
- در تمرین بعد کودک با انجام عملیات های مختلف جمع و تفریق ، کشیدن چوب خط و شکل به پاسخ سوال دست خواهد یافت .